Home > Uncategorized > Think aloud test: oom & tante

Think aloud test: oom & tante

scherm 1:

  • foto’s bedekken de landen. Oplossing: over de tijd: foto’s in- en uitfaden.
  • wereldbol gebruiken om de lichtzones weer te geven

scherm 2:

bollen:

  • niet duidelijk, verwarring met die andere ‘3’. dachten eerst dat het autowegen waren
  • grootte moet zeker belangrijkheid van de onderliggende objecten voorstellen. Nu lijkt het alsof die ’10’ belangrijker is dan die bol met die ‘2’.
  • eventueel vervangen door vergrootglazen (cursor dan als valies voorstellen)

scherm 3:

  • die objecten in de zijbalk mogen enkel die zijn die momenteel op de kaart staan
  • over een object van de kaart gaan, zorgt ervoor dat de objecten in de zijbalk vergroten.
    dat zou misschien een beetje te ‘flitserig’ zijn. Ze zouden eerder klikken.

scherm 4 & 5 (tijdslijn):

  • rekening houden met tijdzones
  • plannen begint voor hen bij hotels kiezen. 1 nacht op hotel betekend 2 dagen op reis.
  • rekening houden met prijzen (voor hotels, vluchten, …): in het weekend kan het goedkoper zijn dan in de week. Tijdslijn verschuiven zodat de goedkoopste periode wordt uitgerekend. Daarvoor moeten wel alle prijzen gekend zijn (gebruiker die allemaal laten ingeven? automatisch zoeken? semi-automatisch zoeken?
  • prijzen van de vluchten veranderen ook iedere dag. Plots was het op een dag heel goedkoop en de dag erop terug veel duurder.
  • Ook op restaurants kunnen zoeken?

Musea:

  • Soms heeft een museum gratis dagen. Of er is korting voor 55plussers: een profiel van de gebruiker opstellen. Weeral, zelfde probleem, prijzen (automatisch/handmatig)
  • Openingsuren! Is hij wel open? Kun je hem wel plannen op dat uur?
    • kijken op de officiële website: sommige websites hebben een search functie. Daar al automatisch zoeken op ‘openingstime’

Hotels:

  • check-in tijd, meestal rond 3PM. ceck-out tijd, meestal rond 11PM

Voorstel om op verschillende dingen te zoeken (hotels, bezienswaardigheden, restaurants, vluchten, shopping, …):

  • verschillende icoontjes lang de kant:
    • restuarant: mes & vork
    • musea: verrekijker/kodak
    • hotels: valiesje
    • shopping/malls:
    • activiteiten (sport, stranden, …):

Eigen idee:

Kunnen surfen vanuit de applicatie: stel, de gebruiker surft naar een hotel website en wil dit hotel aan de tijdlijn toevoegen. Dan klikt hij in de browser het knopje ‘add as hotel’ aan en die website wordt als hotel aan de tijdslijn toegevoegd. Een foto van het hotel wordt dan uit de site gehaald of opgezocht via andere bronnen.

Evaluatie van Roadtrip Poster:

  • Het was direct duidelijk wat het was vanwege de datums op de spiraal.
Advertenties
Categorieën:Uncategorized
  1. Nog geen reacties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: